Extended Lanchester-Osipov Model for Accounting Combat Units with Single Burst Effect in Strategic Computer Games
- Authors: Laryushin I.D1, Koltochenko Y.A2
-
Affiliations:
- Институт прикладной физики РАН им. А.В. Гапонова-Грехова
- Московский физико-технический институт (НИУ)
- Issue: No 10 (2024)
- Pages: 144-154
- Section: Articles
- URL: https://ter-arkhiv.ru/0005-2310/article/view/646987
- DOI: https://doi.org/10.31857/S0005231024100103
- EDN: https://elibrary.ru/YUMVSN
- ID: 646987
Cite item
Abstract
Построена модель, описывающая противостояние двух армий, каждая из которых одновременно содержит боевые единицы двух типов: с непрерывным и дискретным огнем. Исследована структура оптимальной композиции армии, составленной как ответ на известную композицию армии противника. Для проверки теории проведены симуляции сражений в простой стратегической игре – автобаттлере.
About the authors
I. D Laryushin
Институт прикладной физики РАН им. А.В. Гапонова-Грехова
Email: ilaryushin@mail.ru
канд. физ.-мат. наук Нижний Новгород
Ya. A Koltochenko
Московский физико-технический институт (НИУ)
Email: i-kolt@yandex.ru
References
- Осипов М.П. Влияние численности сражающихся сторон на их потери // Военный сборник. 1915. Т. 6. С. 59–74.
- Lanchester F.W. Aircraft in Warfare: the Dawn of the Fourth Arm. London: Constable & Co. Ltd. 1916.
- Schaffer M.B. Lanchester models of guerrilla engagements // Oper. Res. 1968. V. 16. P. 457–488.
- Fox W.P. Discrete combat models: Investigating the solutions to discrete forms of Lanchester’s combat models // Int. J. Oper. Res. Inf. Syst. 2010. V. 1. P. 16–34.
- Baik S. A Raid-Type War-Game Model Based on a Discrete Multi-Weapon Lanchester’s Law // Management Sci. Finan. Engineer. 2013. V. 19. P. 31.
- Laryushin I.D. Advanced Lanchester Combat Model for Inhomogeneous Armies in RTS Games // IEEE Trans. Games. 2023. V. 15. P. 148–156.
- Stanescu M., Barriga N., Buro M. Using Lanchester attrition laws for combat prediction in StarCraft // AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment. 2015. V. 11. P. 86–92.
- Vinyals O., Babuschkin I., Czarnecki W. M., et al. Grandmaster level in StarCraft II using multi-agent reinforcement learning // Nature. 2019. V. 575. P. 350–354.
- Zong Y., Lin L., Wang S., Cui Z., Chen Y. Improvements and Challenges in StarCraft II Macro-Management A Study on the MSC Dataset // J. Theory Practic. Engineer. Sci. 2023. V. 3. P. 29–35.
- Xu J., Chen S., Zhang L., et al. Lineup mining and balance analysis of auto battler // Proceedings of the 2020 International Conference on Aviation Safety and Information Technology. 2020. P. 169–176.
- Gong Y.J., Guo J.X., Lin D.L., et al. Automated team assembly in mobile games: a data-driven evolutionary approach using a deep learning surrogate // IEEE Trans. Games. 2022. V. 15. P. 67–80.
- Ponomarenko A.A., Sirotkin D.V. Dota Underlords game is NP-complete // arXiv preprint arXiv:2007.05020. 2020.
- Краснощеков П.С., Петров А.А. Принципы построения моделей. М.: Изд-во МГУ, 1983.
- Keane T. Combat modelling with partial differential equations // Appl. Math. Mod. 2011. V. 35. P. 2723–2735.
- Еремин А.А. Использование “варгеймов” в исследовании международных отношений // МЭиМО. 2021. Т. 65. С. 90–100.
- Gentile G. et al. Revisiting RAND’s Russia Wargames After the Invasion of Ukraine. Santa Monica, CA: RAND, 2023.
- Cancian M.F., Cancian M., Heginbotham E. The First Battle of the Next War: Wargaming a Chinese Invasion of Taiwan. Washington: Center for Strategic and International Studies, 2023.
Supplementary files
