Teaching therapeutic disciplines: vectors of modernization


Cite item

Full Text

Abstract

The paper discusses approaches to improving educational technologies in therapeutic disciplines taught at higher medical education institutes according to the basic curricula in Therapeutics (060101).

Full Text

Преподавание терапевтических дисциплин: векторы модернизации. - Аннотация. Обсуждаются подходы к совершенствованию образовательных технологий по терапевтическим дисциплинам, преподаваемым в медицинских вузах по основным образовательным программам подготовки специалиста 060101 "Лечебное дело".
×

References

  1. Федеральный закон Российской Федерации №323-ФЗ от 21 ноября 2011 г. "Об основах охраны здоровья граждан в Российской Федерации".
  2. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки (специальности) "Лечебное дело" (утвержден Приказом Минобрнауки России №1118 от 08 ноября 2010 г.).
  3. Weinberger S.E., Pereira A.G., Iobst W.F. et al. Competency-based education and training in internal medicine. Ann Intern Med 2010; 153 (11): 751-756.
  4. Nadkarni M., Reddy S., Bates C.K. et al. Ambulatory-based education in internal medicine: current organization and implications for transformation. Results of a national survey of resident continuity clinic directors. J Gen Intern Med 2011; 26 (1): 16-20.
  5. Федеральный закон №273-ФЗ от 29 декабря 2012 г. "Об образовании в Российской Федерации".
  6. Скворцова В.И. Доклад на Первом съезде врачей Российской Федерации. Доступно на: http://www.rosminzdrav.ru/health/med-service/148
  7. Приказ Министерства здравоохранения и социального развития Российской Федерации от 16 апреля 2012 г. №362-Н "Об утверждении Порядка организации и проведения практической подготовки по основным образовательным программам среднего, высшего и послевузовского медицинского и фармацевтического образования и дополнительным профессиональным образовательным программам".
  8. Weitz G., Twesten C., Hoppmann J. et al. Differences between students and physicians in their entitlement towards procedural skills education - a needs assessment of skills training in internal medicine. GMS Zeitschrift fur Medizinische Ausbildung 2012; 29 (1): 7-11.
  9. Глыбочко П.В. Новый уровень обучения. Медицина: целевые проекты. 2012; 13: 20-21.
  10. Wong B.M., Levinson W., Shojania K.G. Quality improvement in medical education: current state and future directions. Med Educ 2012; 46 (1): 107-119.
  11. McCoy J.A., Merrick H.W. (eds.) The Objective Structured Clinical Exam. 2nd ed. ASE 2001.
  12. Чазов Е.И. Эволюция методов диагностики сердечно-сосудистых заболеваний. Мед новости 1995; 1: 6-10.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Consilium Medicum

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
 

Address of the Editorial Office:

  • Alabyan Street, 13/1, Moscow, 127055, Russian Federation

Correspondence address:

  • Alabyan Street, 13/1, Moscow, 127055, Russian Federation

Managing Editor:

  • Tel.: +7 (926) 905-41-26
  • E-mail: e.gorbacheva@ter-arkhiv.ru

 

© 2018-2021 "Consilium Medicum" Publishing house


This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies